1, 2, 3, oare merge la ei?

Se stie bine ca piata de vanzari online este o adevarata gasca cu oua de aur in aceasta perioada. Cam toata lumea poate sa se apuce de vanzari online, sa-si deschida un magazin online si sa inceapa sa vanda. Exista o multime de solutii: gratuite, cu plata si unele gratuite dar care necesita o multime de cunostinte in IT si programare. Totusi, care este solutia optima?

Am fost rugat in cadrul Super Blog 2012 sa scriu despre 3 lucruri ce le-as schimba la SpringShop.ro, o platforma care vinde magazine online pentru cei ce vor sa inceapa o asemenea afacere. Sincer, as schimba mai multe lucruri, dar am sa ma abtin, am sa scriu doar lucrurile care imi par mie ca fiind mai suparatoare.

In primul si primul rand cel mai suparator lucru e cand nu ai cu ce sa te lauzi. Nu exista, in acest moment, nici un site construit pe aceasta platforma. Daca te duci, pe oricare din pagini, in partea de jos si incerci sa accesezi “Ultimele proiecte” vei descoperi ca nu functioneaza. Nu merge, nu poti vedea nici un proiect care sa te ajute in a intelege cum arata si cum functioneaza platforma.

Al doilea lucru pe care il vad ca fiind necesar entru a fi imbunatatit este in interfata demo: interfata demo arata seaca, nici un pic de “customizare”, nu tu exemplu de ce poti face, de idei cum ar putea sa foloseasca platforma, cat de multe stie platforma, etc. Sa nu mai spun de “portleturi”, pe langa faptul ca a trebuit (eu fiind IT-ist si cat de cat in tema cu programarea) sa caut pt. a intelege ca e vb. de portlet, adica extensii (aici detalii din wikipedia caci nu vreau sa plictisesc cu detaliile tehnice), nu exista din nou nici un exemplu asupra modului in care poti folosi aceasta optiune.

Al treilea lucru ce l-as schima ar fi toata pagina de la descrierea platformei. De ce? Simplu: mult text, prea multa informatie detaliata, putine imagini, imaginile preluate din aceasta prezentare (print-screen?):

Sa mai spun si de clipul de prezentare? Nu, e suficient cat critic (sper ca macar constructiv :D).

Mai spun asta: pretul cerut imi pare destul de mare, dar se prea poate ca in acest pret sa fi inclus si suport avansat, ajutor si informatii extrem de utile, promovare, etc. Totusi, sa dai minim 300 Euro/an pt. doar 100 MB spatiu si 1 GB trafic/luna imi pare cam mult.

Pana la urma, pentru mine e mai simplu sa imi creez eu, pe baza unei platforme gratuite (Presta Shop, WordPress, Drupal, etc.), da, stiu, am inclinatie si ma stiu putin la partea tehnica, da’ totusi, cred ca multora le-ar fi mai usor si avantajos o astfel de solutie.

Cu toate astea tin sa precizez ca SpringShop este un nou mod de abordare a ceea ce inseamna magazinele online si pentru asta ii felicit.

2 Comments

Emilian Felecan

about 4 years ago

Salut, sunt Emilian CEO-ul de la SpringShop. Mersi de analiza..si de critica. Pretul poate sa fie un pic cam mare dar nu platesti numai pentru spatiu si trafic. Platesti pentru updateuri, pentru dezvoltarea platformei si platesti pentru asistenta tehnica. Adica nu te mai bati la cap cu instalari, baze de date, erori de cod si asa mai departe. Prin asta poti sa te concentrezi mai bine pe partea de promovare si management al magazinului. O sa lucram mai mult sa slefuim si partea de demo ca sa aratam ce poate sa faca platforma SpringShop. Mersi mult de analiza si mult succes din partea echipei SpringShop.

Adrian din Arad

about 4 years ago

@Emilian: Asa este, nu am luat in calcul si acele elemente ce le-ai enumerat tu si ai dreptate, si acelea mananca timp si te cam costa cand vine vorba de unele greseli ce le poti face. Chiar am sa urmaresc sa vad cum arata demo-ul caci imi pare a fi interesant ce poti face cu platforma voastra.

Leave a Comment

Please be polite. We appreciate that.
Your email address will not be published and required fields are marked

Connect with Facebook


*