La film – Jocurile Foamei – recenzie

Nu am scris de prea multe ori despre filme, dar de aceasta data am zis sa nu stau sa nu mai stau pe tusa si sa-mi dau cu parerea.

In urma cu aproape un an am vazut prima data trailerul de la The Hunger Games si am ramas surprins, era un teaser trailer doar cu o brosa, o sageata ce o lovea si un cantec in 3-4 note. Am fost intrigat si am cautat informatii despre The Hunger Games, ce sa spun ca am fost surprins de faptul ca exista o trilogie cu acest nume. Gata, am decis si am luat toate cartile trilogiei, pe care le-am terminat de citit intr-un timp extrem de scurt.

Azi noapte la ora 00 am fost prezent la premiera, in sala cam 50 de oameni (cativa mai galagiosi si prost crescuti, da’ despre asta alta data) am urmarit cap coada un film de 2 ore si cam 15 minute.

Filmul e plin de actiune, ca si cartea de altfel, si pastreaza in proportie de 90% continutul cartii, dar nu toate detaliile. Se poate vedea ca autoarea trilogiei a colaborat cu scenaristii si regizorul datorita atentiei fata de detaliile cele mai importante, detaliile care chiar au contat in carte si care vor conta si pe mai departe in urmatoarele doua parti.

Fata de carte sunt 2 detalii ale povestii care pe mine m-au dezamagit ca nu au fost incluse corect in film, dar cred ca din ratiuni ce tin de lungimea filmului au fost simplificate si modificate, asa cum multe alte lucruri, care nu au avut influenta prea mare asupra liniei principale a povestii, au fost ignorate. Cele doua care m-au deranjat cel mai mult au fost chiar la inceput: modul in care brosa a ajuns la Katniss (are o poveste in spatele ei) si faptul ca membri familiei nu au avut acel interval de o ora pentru a discuta cu Katniss (in film e mentionat: aveti 3 minute).

Evident ca nu s-au putut include in film multe din luptele date intre toate tributurile, anumite perioade de timp in care Katniss a fost singura si modul in care a supravietuit, etc. Un alt detaliu care consider ca era important a fost lipsa parasutelor cu mancare primite de Katniss si Peeta de la Districtul 11. Perioada de antrenamente dinaintea competitiei a fost si ea destul de ignorata, desi au fost oferite cateva informatii utile despre fiecare tribut si astfel s-ar fi explicat comportamentul lor. Cum spuneam, avand in vedere ca si asa este un film destul de lung, includerea acestor informatii si parti din carte ar fi lungit si mai mult filmul. Imi pare rau ca nu au aparut mai mult in film navele, faptul ca se ridicau corpurile tributelor ucise. E pacat ca nu s-a pus accent si pe legatura ce s-a format intre Katniss si echipa ei de pregatire, doar pe Cinna (cum era oricum logic si normal).

Totusi filmul a fost foarte bun, mi-a placut mult si sunt sigur ca il voi revedea de cel putin inca 2 ori :D. Coloana sonora nu este extrem de impresionanta, dar avand in vedere ca actiunea se petrece in padure, cu o multime de sunete specifice, se poarta discutii, etc. partile ce trebuiesc umplute de o coloana sonora sunt destul de putine. La inceput imaginea poate sa fie putin enervanta, deoarece este filmat intr-un stil in miscare continua, chiar si unele scene statice, ce in mod normal si la majoritatea filmelor sunt fixe, au fost filmate in miscare, un usor tremurat, imaginea pare nestabilizata si poate genera putina frustrare sau dureri de cap (alegeti voi care din ele dupa vizionare), dar pe masura ce actiunea continua, acest lucru nu mai e sesizabil sau nu se mai intampla.

The Hunger Games

Pana la urma aprecierea mea pentru film este un 9 din 10, mergand usor spre 8, cu mici minusuri datorita deviatiilor fata de carte si a lipsei unor detalii. Ca si plusuri, consider ca s-a tinut cont de poveste in jur de 90%, modul in care a fost filmat precum si dinamica filmului, alaturi de cea a povestii, au contat foarte mult.

Per total am fost foarte multumit de film si sunt sigur ca fanii si cititorii cartilor nu vor fi dezamagiti (OK, poate cei ca si mine foarte pretentiosi vor fi putin dezamagiti), iar din public sunt sigur ca vor fi multi care vor cauta sa citeasca cartile si vor fi prinsi si ei in povestea lui Katniss si Peeta, alaturi de Prim, Gale, Haymitch si a tuturor celorlalte personaje din carte.

Recomand filmul si mai ales cartile, atat in romana cat si in engleza, sunt spectaculoase si extrem de antrenante.