La Plimbare – ep. 6 – Noul VW Passat

Cand am primit mesajul de la Ioana pe pagina de Facebook a blogului am fost foarte placut surprins. Ioana (marketing la Quark Motors) mi-a propus sa iau in test-drive noul VW Passat, proaspat devenita Masina Anului in Europa. Cum sa refuz ocazia de a relua seria de articole “La Plimbare”? Asa se face ca dupa ce am terminat cu vizita de o sapt. in Bucuresti si ulterior unei discutii la o cafea am stabilit ca pe 5 martie sa iau masina “La Plimbare”.

Initial am vazut ca noul Passat nu aduce prea multe schimbari fata de modelul anterior, oh si cat de mult am gresit in presupunerea mea. Schimbarile nu sunt doar de ordin estetic cat si de ordin tehnic, al dotarilor, al tinutei de drum, samd.

2015-03-05 17.44.35

Primul test. cel al portmoneului l-a trecut, mai ales din cauza ca pormoneul meu s-a subtiat semnificativ (nu mai car dupa mine toate cardurile de fidelitate si asta se simnte in grosimea sa), cel ai sticlei de suc, nu prea. Sa va spun si motivul: cu toate ca masina ce am condus-o avea cutie automata, mana mea tot era pe schimbatorul de viteza (nu stiu cati soferi au aceasta obisnuita, da’ eu asa conduc in mod constant) iar sticla de suc incomodeaza mana daca este tinuta pe schimbatorul de viteza, locul pt. sticla de suc fiind pe consola ce separa locurile din fata si putin cam sus.

Legat de motorizare, ceea ce eu am condus a fost un motor de 2 litri cu vreo 150 cai si care s-a prezentat foarte elastic cand l-am comutat pe modul sport. La modul normal si eco schimbarea treptei de viteza s-a facut la turatii mai joase, fin, fara a oferi prea direct puterea la roti. In schimb pe modul sport am simtit diferenta, dar parca nu la fel de bine ca pe un BMW sau o masina orientata pe performante sportive.

2015-03-05 17.51.30

Din punct de vedere vizual masina se prezinta foarte bine (desi dintr-o pozitie anume zici ca are partea frontala de la un BMW) si asta e ceva ce pe mine m-a surpins placut. Au reusit sa combine eleganta cu putin lux, dar fara a cadea in extremele ceva mai opulente ale Mercedes-Benz-ului sau in tehnologizarea discret-o-opulenta a celor de la Audi (hai recunoasteti ca cei de la Audi merg putin pe etalarea tehnologie intr-un mod nu prea discret 😛 ).

Daca vine vorba de confort, ei aici sunt foarte multumit, masina e confortabila si totodatase tine bine pe sosea, iti da senzatia de stabilitate, fara a face rabat la confort. Scaunele sunt cu un suport lateral suficient de bun dar totusi nu te incurca fiind prea mari lateralele. In spate nu am stat dar am sesizat ca la scaunul meu impins putin mai in spate tot a fost loc suficient pt. inca un pasager care a stat chiar confortabil in spatele meu.

Partea de siguranta mai e de mentionat: 6 airbag-uri in dotarea standart (ca mai toti producatorii de masini de la medie in sus), ABS, ESP si celelalte acronime aferente sigurantei, dar de mentionat doua sisteme faine: BSG-ul (o combinatie de senzori si camera de luat vedere frontala) care in cazul in care masina din fata franeaza brusc, franeaza si masina ta pt. a evita o colizune (nu stiu daca este activa permanent sau doar cand esti pe autostrada cu cruise-control-ul activ si un sistem pe care nici acum nu pot sa il retin (numele) dar care practic iti ofera control asupra directiei masinii chiar si dupa o franare puternica si dupa coliziuni, poate am sa caut prin hartiutele de la Quark sa vad cum se numeste 😛

2015-03-05 17.45.04

Intr-un final, dupa ce am condus masina cam o ora si jumatate si dupa sedinta foto, dat masina si la altii la condus si prezentat masina la inca doua persoane, a venit momentul sa ma despart de ea. Mi-a venit cam greu caci sa va spun sincer am simtit ca este o masina care parca e pentru mine, cu toate ca pretul este mult peste un posibil buget al meu (momentan), masina asta ar fi una pe care as merge sa o cumpar, desi mai sunt cateva in lista mea de masini dorite: Insignia, Saab (da, stiu ca nu se mai produc, dar totusi 😛 ), Audi A4, Citroen C5, Citoren Cactus, Citroen C4 Picasso, Toyota Auris, Honda Accord si ma opresc aici caci lungesc prea mult lista 😛

Concluzia: daca vreti o masina confortabila, cu un lux discret, cu tehnologie de ultima ora (nu spun de fiabilitate caci aceea is face simtita prezenta dupa 2 ani de utilizare), impresionanta dar nu opulenta, ei atunci VW Passat este o optiune demna de a fi luata in considerare.

No Comments

Leave a Comment

Please be polite. We appreciate that.
Your email address will not be published and required fields are marked

Connect with Facebook


*