Magazinu’ ala nou … cum se numea?

De multe ori auzi trebarea: bey, cum se numea magazinu’ ala nou de unde ti-ai comandat computeru’? Da … asta se intampla de multe ori cand nu esti atent la un nume, cand nu te prinde si cand nu e promovat. De aceea trebuie sa vina un magazin, mai ales cand e online, cu ceva nou. Cum ar fi ca din cand in cand sa ne trezim cu ceva nou, dar nou in adevaratul sens al cuvantului, nu o imbunatatire, nu o noutate care sa aiba ceva din ce a fost, noutate care sa fie absolut revolutionara.

Asa cum e de asteptat de multe ori lucruri care sunt prezentate ca si revolutionare nu fac altceva decat sa imbunatateasca ceva existent, sa optimizeze, etc. Nu la fel putem spune despre noul Azerty, noul Azerty aduce o revolutie in ceea ce priveste modul in care ne-am obisnuit sa facem cumparaturi online de produse IT.

Noul logo Azerty

Hai sa vedem cum, de exemplu ma astept ca un magazin online sa nu promoveze prea mult o locatie care este singulara in toata tara, adica sa nu fie o ditamai poza in partea de sus a primei pagini, partea aia poate fi folosita mult mai eficient pentru promovarea de produse si/sau promotii in curs.

Dar cum faci promovarea la un magazin online in asa fel incat sa creasca atat traficul cat si vanzarile?

Eu unul as porni un concurs cu un teaser si bine inteles cu un clip viral pe youtube, da’ un clip care sa nu aiba decat o legatura VAGA cu Azerty, cu IT-ul. Bine inteles premiul ar trebui sa fie ceva deosebit, iar clipul viral sa aiba si acela o legatura cu premiul, dar sa fie o legatura mai concreta, mai palpabila, de genu’ sa apara premiul in clip in utilizarea normala (adica sa il foloseasca un personaj secundar sau sa apara in background).

Premiul l-as pune sa fie un premiu format din mai multe parti: o excursie in strainatate, intr-o destinatie complet neasteptata pentru un magazin IT, o multime de “gadgeturi” care sa aiba legatura cu excursia (laptop performat, sau netbook, ar merge bine noul Apple Air de 11 inch, un aparat foto DSLR, un smartphone, un LCD pentru ca atunci cand se intoarce din excursie castigatorul sa se bucure de pozele facute si pe final o consola de jocuri cu ceva jocuri la moda), plus as da o multime de alte premii si pentru alti vizitatori si nu doar clientilor.

Pe langa clipul care sa duca la concurs si premiu as face si un blog anonim, pe care as publica indicii iar promovarea acestul blog ar fi in stransa legatura cu viralul si poate asta ar fi o idee buna de a lansa viralul, pintr-un blog anonim, un cont de twitter la fel: nou, dar care pe viitor sa devina un fel de cont oficial si in final as face o promovare in fiecare oras cu ajutorul bloggerilor locali, pe care i-as rasplati cu ceva reduceri sau chiar un concurs pentru cea mai originala idee de a promova concursul in orasul sau, un premiu mai mic, eventual o camera foto sau video cu care pe viitor sa inregistreze alte promovari.

In Bucuresti as pune pe strada o mascota, care sa imparta coduri promotionale cu valori simbolice, dar mascota sa si ofere intre codurile respective sanse pentru cei ce nu sunt inca inscrisi in concurs, daca e inscris, bonusul va fi mai mic, pentru a nu avantaja si mai mult bucurestenii fata de restul tarii.

Toata promovarea ar fi dupa aceea adusa sub o singura umbrela cu aproximativ o luna inainte de marea extragere si promovarea ar fi din noiembrie pana de Craciun.

Dar cine spune ca o astfel de campanie nu este realizabila? Tocmai, e foarte realizabila deoarece presupune niste costuri nu foarte ridicate, premiile se pot incadra usor intr-un 5000 EU cu tot cu plata sau mai bine spus premierea bloggerilor care sa faca publicitate prin articole pentru a obtine o camera foto/video.

Oricum … e bine de stiut ca o astfel de campanie poate lua viata, deoarece am scris asta ca si proba la Super Blog … si sper ca ideea mea sa poata deveni realitate sub forma unei campanii de promovare si de ce nu de “relansare” a magazniului www.azerty.ro.

No Comments

Leave a Comment

Please be polite. We appreciate that.
Your email address will not be published and required fields are marked

Connect with Facebook


*