Premiu sau bani? Sau cum sa te promovezi?

Se da o afacere, un produs, un serviciu, etc. Se cere promovare.

Se iau bloggeri, se da buget pt. advertoriale, buget pt. concurs si buget pt. o noutate.

OK, hai sa o luam pe rand si sa structuram totul sa se inteleaga: toata lumea vrea sa aiba bani, dar nimeni nu spune nu la un premiu, corect … atunci se face asa: se ia un buget general pentru promovare, se imparte in: bani pt. advertoriale, bani pt. un premiu inedit sau foarte cautat si bani pentru ceva complet iesit din comun.

Eu unul as imparti bugetul asa: 2000 lei pentru advertoriale, 2000 lei pt. un iPad 2 si 2000 lei pentru un premiu inedit. Bloggeri vor avea din cei 2000 lei banuti pentru ei, facuti prin scrierea de advertoriale (care in mod normal se pot urmari prin intermediul click-urilor si a surselor care vin spre site-ul sau landing page-ul special pentru promotia aferenta. iPad 2-ul este premiul mare pentru clienti (cumperi, ai sanse proportionale cu valoarea cumparaturilor), iar premiul special, unic si original ar merge spre bloggeri.

Acum … cum poti impaca si bloggeri si clientii oferind premii diferite? Simplu, iPad 2-ul valoreaza cam cat o excursie in Amsterdam :D, da’ acum vine faza tare: excursia in Amsterdam sa se faca cu o masina unica, dotata cu toate cele necesare unui blogger, bloggerul isi ia cu el inca 3 prieteni (4 sunt suficienti intr-o masina :D) si la final mai si scrie despre experienta. Masina as obtine-o in parteneriat cu un dealer auto, care asa isi face reclama si el si mai imi reduce din costurile de publicitate :D, contribuie si el sa spunem cu banuti pentru advertoriale si este si el mentionat in advertoriale. Masina ar fi de preferat sa fie o masina cu priza la public, ceva lansat proaspat (Citroen DS5, DS3, noul Polo sau Passat, noul X1 sau noua serie 3, etc.), un weekend e suficient si nu trebuie neaparat Amsterdam, se poate face Viena, caci e mai aproape si tot ai ce vedea :D.

Un advertorial ar fi asa: primesti 50 RON si sanse de participare daca faci un minim de 100 vizite de la tine de pe blog (vizitatori unici, clase de IP diferite, etc. in asa fel incat sa nu fraudeze), sau 100 RON, fara sanse de castig la excursie.

Clientii, clar la finalul promotiei o tombola cu un iPad 2 care va ferici un client deja multumit :D.

Excursia … va genera valva, postari suplimentare, un buzz pe marginea concursului si o experienta unica, o campanie iesita din comun si nah … istorie :D.

Asta este versiunea 1.

Versiunea 2: advertoriale (50 RON/buc., indiferent de click-uri, trafic, clienti, etc.) si tombola. Dar cum? Sa presupunem ca se face campania la nivel local (la nivel national nu merge ideea caci e foarte greu de concretizat), se pregatesc 2000 baloane cu heliu, fiecare cu un biletel cu reducere si 10 biletele castigatoare de premii mai serioase, cu 1 biletel cu 1 excursie ca mai sus. Se elibereaza baloanele in centrul orasului (stiu, o multime de aprobari, CDZ-ul ar avea de zis ceva caci poate au zboruri ce pot fi incurcate) sau baloanele nu se elibereaza ci se tin sub o plasa mare, legata de o masina si se merge prin oras impartindu-se baloanele (ideea cu legate de masina e mai viabila :D, doh … pe masura ce scriu imi vin idei mai bune si mai realizabile :D). Asadar … in termen de 1 saptamana se impart baloanele cu premiile, dar faza e ca nimeni sa nu stie care e balonul cu premiul mare, toate baloanele identice ca si culoare, imprimate cu logo, etc. si biletelul sa fie in interior, impreuna cu confeti :D.

Sunt sigur ca bloggerilor le-ar place sa imparta baloane, sa mearga cu masina prin oras, daca nu atunci se pot angaja persoane special pentru asta.

Bon … gata cu brainstorming-ul, asa pot sa vin cu o multime de idei originale :D, dar acum am enumerat doar 2 pentru o proba din Super Blog 2011. Tot ce pot acum e sa sper ca am avut idei originale, eficiente si realizabile in conditiile date :D. Sincer … chiar m-as bucura sa vad balonase impartite trecatorilor si acestia sa le sparga pentru a vedea ce premiu au primit.

Parerea mea este ca premiul valoreaza mai mult ca bani primiti, deoarece e o experienta, pe cand banii ii cheltui si dupa o vreme te intrebi pe ce i-ai cheltuit, pe cand experienta si amintirile din excursie raman.

Pana la urmatoarele idei traznite … inchei acum din Ungaria, la granita cu Croatia intr-un hotel singur, cu 3 carti langa mine si incercand sa ma pregatesc de somn :D.

No Comments

Leave a Comment

Please be polite. We appreciate that.
Your email address will not be published and required fields are marked

Connect with Facebook


*