Razboi turistic (?!) in Romania

Asistam la un razboi turistic? Asistam la defaimari? Sau la neintelegerea unui PAMFLET?

Baietii de la Happy Fish au facut urmatoarea PARODIE:

Raspunsul unor organizatii OBSCURE (spun obscure … pt. ca in viata mea nu am auzit de ele … stie cineva de ei?):


In urma cu o saptamana, pe 27 Aprilie a.c., a fost postat in website-ul “ YOUTUBE” un material intitulat mincinos si subversiv : “IMNUL TURISTIC AL ROMANIEI – THE END OF CHOICE”, parafrazand titlul unui cantec, nelansat inca la acea data, menit sa sustina promovarea turistica a Romaniei in anul 2009, melodie intitulata “THE LAND OF CHOICE”.
Initiativa imnului turismului romanesc apartine Ministerului Turismului si a fost un demers generic agreat de mediul profesional si comunitatea de afaceri din industria ospitalitatii, alaturi de alte actiuni initiate de noul Minister al Turismului, in efortul de a construi, in cele din urma, o imagine a acestei destinatii si de a aduce in actualitate un domeniu relativ ignorant de aproape douazeci de ani, dar pus in programele politice drept prioritate nationala.
Cand, in cele din urma, actiunile Ministerului Turismului, reinfiintat la presiunea si insistenta comunitatii de afaceri si profesionale din domeniu, au inceput sa capete contur si sa produca efecte pozitive, apare un “mesaj” menit sa altereze grav credibilitatea unei destinatii care se straduie sa se consolideze. Turismul poate fi pentru Romania unul dintre motoarele economiei nationale si o reala sansa de pozitionare economica intre natiunile europene. Dupa aproape doua decenii de inconsecventa si lipsa de determinare, se pare ca putem spera ca acest deziderat sa devina realitate, turismul devenind in mod real o prioritate nationala, avand o institutie guvernamentala care si-a inteles rolul si care a stabilit un dialog permanent si eficient cu mediul de afaceri si profesional din turism. Are cineva interesul ca acest lucru sa nu se intample ? Ce facem sa impiedicam o astfel de nedorita ipoteza?
Trebuie subliniat ca aceasta, asa zisa “creatie” a celor de la HappyFish este un vadit act de defaimare a Romaniei, de subminare a intereselor nationale, de distorsionare rau intentionata a imaginii unei destinatii turistice, de instigare la proxenetism, prostitutie, pornografie, pedofilie, trafic de organe si alte nemernicii, pe care numai o minte bolnava le putea lua ca repere de profil si imagine ale propriei tari. Oricat de mult ar fi de condamnt lipsa de eficienta sau moralitate a administratiei sau politicienilor, o astfel de “creatie” de tipul celei in discutie, nu poate fi menita sa imbunatateasca situatia ci numai sa o agraveze, atacul fiind la adresa imaginii si intereselor tarii si natiunii, si nicidecum catre un politician, demnitar sau actiunile acestora .
Fenomenul infractional este prezent peste tot in lume, in tari sarace sau bogate, cu regimuri politice democratice sau totalitare, tari cu o buna imagine internationala sau nu, cu guvernanti eficienti sau corupti, cu nivel de trai ridicat sau scazut, peste tot existand probleme de tipul celor mentionate in “creatia” reprobabila a acestor “ilustri necunoscuti”, dar in nici o alta tara a lumii nu au existat astfel de “exprimari” defaimatoare la adresa propriilor tari si natiuni si impotriva propriilor interese nationale, ca cea produsa de HappyFish. Ne intrebam in undita cui este acest “Peste Fericit”…
In aceasta “creatie ”, global mediatizata prin postarea pe unul dintre cele mai accesate website-uri la nivel mondial si, ceea ce este cu adevarat trist, la televiziuni comerciale romanesti avide de audienta cu orice pret, este calcata in picioare demnitatea cetatenilor Romaniei, fiindu-le “ofertate on-line”, fara cunostinta sau consimtamantul lor, organele si copii, este amenintata siguranta femeilor si copiilor nostri, explicit oferiti drept jucarii sexuale tuturor dezaxatilor care navigheaza pe internet.
In websit-ul mentionat, in afara de existenta din spatele butonului “tags” a cuvintelor: parodie, caterinca, panarama, nu exista absolut nicaieri mentionat faptul ca acest material este un pamflet (stupid) sau o gluma (proasta), astfel ca un vizitator decent, dar neavizat ca este o “panarama”, va fi convins ca acesta este “adevaratul” imn al turismului romanesc si, in consecinta, oferta si imaginea Romaniei, ramanand socat si oripilat de continutul mesajului.

Trebuie mentionat ca data postarii acestei ineptii este 27 aprilie iar data primei auditii a Imnului Turismului a fost pe 02 mai, deci nu se poate vorbi de o parafrazare a celui oficial sau de o replica satirica, atata timp cat “creatia” a fost facuta publica cu cinci zile inainte de lansarea melodiei “The land of choice”, la Mamaia, in prezenta a multor mii de turisti aflati pe Riviera Romaneasca cu ocazia vacantei de 1 Mai.
Evaluand obiectiv si cu discernamant continutul si “mesajul” materialului produs de HappyFish, si larg mediatizat prin postarea pe unul din cele mai accesate website-uri mondiale, faptul ca nu se precizeaza niciunde ca ar putea fi o gluma ( desi nu este ), mizandu-se exact pe confuzia pe care o poate crea, reaua intentie dovedita prin realizarea si a unei variante in limba engleza (pentru ca “mesajul” sa poata fi preluat global), difuzarea inaintea lansarii celui oficial, gravele deservicii de imagine aduse Romaniei si cetatenilor ei, efectele negative pe care le poate avea asupra afacerilor din domeniu, toate acestea ne indreptatesc sa solicitam organelor abilitate ale statului sa considere prezentul comunicat de presa o sesizare privind acte grave de defaimare publica la nivel mondial a imaginii Romaniei, a profilului si demnitatii nationale si a demnitatii si dreptului la imagine a cetatenilor Romaniei, instigare la proxenetism si pornografie, instigare la trafic illicit cu organe, amenintarea securitatii copiilor si incalcarea oricaror norme morale in raport cu imaginea copiilor, afectarea intereselor afacerilor private din domeniu, influentarea distorsionata si negativa a opiniei publice internationale si, in consecinta, subminarea economiei nationale prin afectarea imaginii si intereselor nationale si internationale a unei ramuri economice, turismul, declarata prioritate strategica a economiei nationale. La nivel mondial, turismul si calatoriile reprezinta prima industrie ca importanta si volum, fiecare natiune straduindu-se sa devina cat mai implicata in acest fenomen global.
Ceea ce am vazut cu dezgust pe internet nu este un protest, nu este un act politic, nu este un apel, nu este o parodie, nu este un manifest, ci este numai un atac nerusinat la adresa imaginii si demnitatii cetateanului roman, a unei natiuni europene crestine si a unei tari pe care o iubim, cu bune si rele, participand fiecare cu ce putem sa o facem asa cum ne dorim. Ne-ar fi tuturor mult mai simplu, am fi mai eficienti si rationali daca ne-am coordona eforturile iar mass media locala ar sprijini toate aceste demersuri menite sa dezvolte un domeniu economic viabil, sa consolideze cel mai important vector de imagine al unei tari, turismul, si sa schimbe mentalitati si atitudini. Eforturi, succese, proiecte, esecuri, parteneriate, initiative, atitudini, satisfactii, reprosuri, scoli, locuri de munca, somaj, salarii, s.a.m.d., toate aspecte ce se regasesc in dinamica oricarui proces de dezvoltare economica si sociala, toate acestea ar putea sa faca la fel de multa audienta, probabil chiar mai multa si intr-o structura mai echilibrata de auditori, decat crimele, violurile, carnagiile rutiere, scandalurile domestice, jafurile sau “creatia ” unor necunoscuti.
Unora le este mai simplu sa distruga, sa demoleze, sa murdareasca, acestea fiind caracteristicile cele mai elocvente pentru profilul acestor oameni fara identitate, fara tara, fara idealuri si fara valoare, pentru ca ei insasi nu pot produce valoare, pentru ca ei nu pot construi. Negatia este singurul lor argument. Credem ca este timpul sa gandim pozitiv si sa nu ne mai lasam mereu manipulati de non-valori si demolatori, numai pentru ca ei au prea mult tupeu, iar noi mult prea mult bun simt si ingaduinta.
Solicitam cetatenilor onesti si constienti de importanta actiunilor si parerilor lor pentru bunul mers al acestei tari si pentru viitorul copiilor lor, sa-si exprime liber opiniile asupra demersului nostru, dar numai dupa ce vor vedea “creatia” acestor, asa zisi, cetateni … romani ( oare ? ).
Consideram demersul nostru si reactiile cetatenilor romani un extrem de important si necesar exercitiu de atitudine civica si coeziune nationala in favoarea apararii propriei noastre imagini si demnitati.

Semneaza:
Asociatia Nationala a Organizatorilor de Conferinte si Expozitii(RCB) – Paul Marasoiu
Patronatul Asociatia Nationala a Agentilor de Turism ( ANAT) – Corina Martin
Federatia Industriei Hoteliere (FIHR) – Mihai Rajnita
Organizatia Patronatului din Turismul Balnear ( OPTBR ) – Nicu Radulescu
Clubul Presei de Turism ( CPTR ) – Victor Radulescu
Departamentul de Turism al Primariei Bucuresti – Florin Dragomir
Federatia Asociatiilor de Promovare a Turismului ( FAPT ) – Corina Martin
Asociatia de Promovare a Turismului – Litoral – Corina Martin
Asociatia Nationala de Turism Rural, Ecologic si Cultural (ANTREC) – Maria Stoian

De observat: Corina Martin apare la 3 asociatii (are timp de toate?), Nicu Radulescu e ruda cu Victor Radulescu? Si de final … astia chiar promoveaza turismul? Nu zau … nu am auzit, vazut nici o promovare din partea lor in nici o tara din Europa sau macar la TV sau pe Internet … apropos, cand s-or infintat aceste “organizatii”, “asociatii”, etc.?

Sa fiu clar inteles, nu mai iau de ei, nu protejez Happy Fish … doar ma dreanjeaza faptul ca nu s-a inteles mesajul transmis de PARODIE. Si apoi, ce cauta un asemenea “protest public” dupa lansarea imnului pe bune, dupa ce acest imn pe bune pare o mare prostie. Acest “protest public” este publicat aici, un site de stiri IT … interesant … nu?

No Comments

Paul Marasoiu

about 8 years ago

Distinse Domn, Intr-o tara democratica fiecare suntem in masura sa ne exprimam liber opiniile, si pro si contra unui subiect. Nu suntem nici obtuzi, nici stupizi, asa ca si pentru noi mesajul "panaramei" este clar, dar modul de "punere in opera" a ideii este departe de a mai fi un pamflet. Turismul, oricat de bine sau prost organizat, intotdeuna vinde imagine. Suntem liberi sa cumparam ce "imagine" ne dorim, fara sa fie necesar sa aruncam cu noroi in cea care nu ne place. Cum liberi suntem sa ne si documentam inainte de a face afirmatii. Incercati la urmatoarele adrese ale asociatiilor semnatare: ANAT infiintata in 1990, www.anat.ro; FIHR infiintata in 1990, www.fihr-romaniahotels-org.ro; OPTBR infiintata in 1993, www.spas.ro; ANTREC infiintata in 1994, www.antrec.ro; RCB infiintata in 1997, www.conventionbureau.ro, Asociatia Litoral infiintata in 2007, www.asociatia-litoral.ro, CPTR infiintat in 2007. Sau, daca este prea laborios, gasiti un sumar la www.infotravelromania.ro/asociatii.html. Sa stiti ca sunt oameni care, surprinzator, pot face o multime de lucruri, atat in plan profesional cat si social si personal. Corina Martin este unul dintre acestia si, credeti-ma, ca sunt multi oameni care isi aloca din timpul lor si unor obligatii civice sau asociative. S-ar putea sa fie greu de inteles in contextul societatii in care traim dar, din fericire, inca se intampla. In ce priveste cealalta dilema, probabil ca sunt sute de mii de persoane care se numesc Radulescu. Ar fi greu de crezut ca toti sunt rude, cum nu sunt rude nici in cazul de fata. Ati observat ca in comunicat nu s-a facut nici o referire la melodia lansata in data de 2 mai, a carei linie melodica, ritm, text sau utilitate poate face subiectul multor opinii sau dezbateri. Intarzierea cu care s-a emis comunicatul rezida tocmai din aplicarea unor principii corecte, deontologice si democratice, mai exact, durata unui proces de consultare a fiecarei organizatii si a membrilor sai, obtinerea acordului pe text din partea fiecarei organizatii si abia apoi difuzarea unui mesaj asumat de toti semnatarii. Multumindu-va ca ati preluat integral Comunicatul nostru de presa si in speranta ca, cel putin asupra acestor cateva subiecte, v-am putut furniza informatii suplimentare utile, va rugam Stimate Domn sa primiti expresia deplinei noastre sinceritati. Cu stima, Paul Marasoiu, in numele tuturor semnatarilor comunicatului .

Adrian din Arad

about 8 years ago

Multumesc de lamuriri, acum inteleg mai bine cateva lucruri.

Leave a Comment

Please be polite. We appreciate that.
Your email address will not be published and required fields are marked

Connect with Facebook


*