La plimbare – ep. 1 – Citroen C3

Incep un serial, cat va fi de lung, cat va tine si cat de reusit va fi, totul depinde de voi, de mine si de dealerii auto din Arad. Cum anume? Simplu, voi cere in fiecare weekend de la cate un dealer auto din Arad o masinuta pentru probe, teste si condus, urmand ca apoi sa ii fac prezenta pe blog, bine, nu prezenta ci prezentarea :D.

Citroen C3 – lansat in 2010, primavara.

Noutati: fata de modelul anterior schimbarile sunt destul de serioase, dar in ton cu noua filosofie de design Citroen. Motorizari mai “eco”, interior redesenat si mai functional.

Sa o luam pe bucati.

Exterior

O data ce o vezi ai de ales: iti place sau nu, asa sunt toate modelele Citroen, nu poti sa ramai intre, te surprind si sau iti plac sau nu. C3 este un model de clasa mica, o citadina, da’ nu asa de mica precum alte citadine, pare mai mare datorita stopurilor care se intind si pe portbagaj (haion). Din fata are o expresie de masina mai nervoasa dar totodata cumintica. Liniile exterioare sunt simple, fluente si nu te ataca, mai putin din anumite unghiuri, din care pare mai agresiva. Ce imi pare ciudat este lipsa bandourilor laterale, desi e posibil sa existe ca si optiuni, da’ nu-s sigur.

Interior

Interiorul este primitor, suficient de mare pentru 4 adulti (5 da’ mai inghesuiti in spate cei 3), portbagajul e incapator si daca e sa pui in el bagajele unei familii sau a unei trupe de prieteni e loc suficient pentru cam toate geamantanele. Calitatea materialelor din habitaclu (mai ce termen fitos :D) este buna, peste medie. Spatii de depozitare suficiente, dar nu asa de multe cate mi-ar place mie, nu am gasit spatii de depozitare mai ascunse pentru portmoneu, nu am gasit suport sau spatiu pentru sticla de 0,5 de suc/apa sau pentru o doza de 0,33 fapt care am sa-l numesc proba sticlei de Cola. Este intradevar un loc pentru asa ceva, dar acela este mascat de cotiera (optionala) care astfel pe unii poate sa-i incurce. Tapiteria este placuta la atingere, desi putin cam aspra.

Scaunul soferului este reglabil si pe inaltime, dar are sezutul cam ciudat in ceea ce inseamna suportul lateral, pernitele care ofera suportul lateral fiind putin cam inalte si cam groase, mancand din spatiul sezutului, asa inca pentru mine a fost putin cam ciudat, asta pana au trecut cele 10 minute de acomodare (in mod normal ma acomodez cu o masina in acest interval).

Volanul nu are butane sau chestii mai ciudate. Sunt 4 leviere (OK, doar 2 practic), din care 4 fixe pentru comanda radio si pentru comanda computerului de bord. Mi-a luat putin pana cand m-am prins exact ce face fiecare buton de pe levierele fixe, da’ inginerul din mine nu a vrut sa se uite in instructiuni. De ce? Pentru ca in mod normal totul trebuie sa fie intuitiv si cat mai usor de utilizat.

Ce nu mi-a placut de loc este modul in care butoanele pentru controlul aerului conditionat si radioul au fost amplasate. Sunt chiar invers de cum sunt amplasate la marea majoritate a autoturismelor, dar dupa un timp realizezi ca nu prea ai nevoie sa piscali la radio pe consola centrala si ca e mai simplu cu comenzile de langa volan.

O chestie ce mi-a atras atentia a fost micul buton de reglare a parfumului ambiental, precum si o avertizare super faina pe bord cand computerul de bord considera ca ar fi indicat sa schimbi viteza.

Un lucru extraordinar este acoperisul panoramic care ajuta enorm de mult cand vine vorba de stat la semafoare si sa fi primul 😀 vezi semaforul fara sa te mai apleci peste volan.

Motorizare

Am condus modelul cu motor de 1,4 l, un motor destul de gurmand, mancand in jur de 7-7,6 l/100 in oras. Nu stiu pe exterior cum s-ar comporta da’ nu as crede sa scada consumul sub 6. Motorul reactioneaza binisor la pedala de acceleratie, desi e cam lenesa masina in sine deoarece e mai grea decat sunt eu obisnuit ca o masinuta sa fie.

Impresie generala

Buna spre foarte buna, de ce? Pentru ca e o masina cu personalitate, utila (chiar de s-ar mai putea imbunatati), sprintena, incapatoare si la un pret bunicel. Modelul ce l-am condus se invarte in jur de 9000 EU, dar avea dotari optionale, ca de exemplu jantele din aliaj si cotiera buclucasa :D.

OK, partea de fotografii o gasiti aici, pe Picassa, asta pana cand reusesc sa imi procur suficient spatiu la hosting pentru a putea incarca multimea de poze ce am sa le fac :D.

5 Comments

DubluQ (Silviu)

about 6 years ago

Bafta cu proiectul! E o idee buna si sper ca dealeri din Arad sa te sprijine, cei din Timisoara se pare ca sunt mai deschisi. Felicitari celor de la Citroen pentru ca au incredere si intr-un altfel de promovare.

Adrian din Arad

about 6 years ago

Merci Silviu, sper si eu sa fie cu un succes cat mai mare si sa reusesc astfel sa promovez ceva ce-mi place la fel de mult ca tehnologia, masinile.

Florin Rusanu

about 6 years ago

Super ideea, da mai ia şi pe alţii cu tine sã-şi dea cu pãrerea (aluzie grosolanã) :D

DubluQ (Silviu)

about 6 years ago

Florin, sa sti ca Adi a vrut sa ma ia cu el, dar din cauza problemelor tehnice nu am putut onora invitatia, dar pe viitor poate rezolvam si asta :)

Adrian din Arad

about 6 years ago

Pai voi avea grija pe viitor sa mai iau si pe altii cu mine, am sa anunt din timp pe Facebook si asa poate reusim sa ne "intelegem" la un grup pentru fiecare test drive.

Leave a Comment

Please be polite. We appreciate that.
Your email address will not be published and required fields are marked

Connect with Facebook


*