La plimbare – ep. 2 – Citroen C5

Acum o saptamana am luat la plimbare noul Citroen C5 impreuna cu Ciprian, Florin si Gabriel. E prima data cand am ales sa am si pasageri in plimbarea mea cu o masinuta in test-drive.

Prima impresie cand urci intr-un C5 e de WOW, de ce? Simplu, o multime de butoane, piele si finisaje excelente, scaune confortabile si o multime de optiuni ce te coplesesc pur si simplu. Pentru o persoana care e obisnuita cu butoanele, ca de exemplu un IT-ist (:D) asta nu e o problema, in schimb pentru un utilizator normal e destul de greu sa ajungi sa si reglezi volumul deoarece poti foarte usor sa confunzi butonul de volum cu cel de schimbare a posturilor radio.

Interior C5

Dupa ce am facut mica tura de a luat pe fiecare participant in parte am inceput sa sesizez diferenta intre o masina normala si Citroen C5: suspensia GENIALA a C5-ului este demna de toata lauda. Suspensia este individuala pe fiecare roata, pe baza de ulei si ofera un confort maxim la rulare.

Ne-am pus pe o sedinta foto intr-un mediu “urban” la marginea orasului. Va dati seama ce imagine a fost cu 4 oameni facand fotografii din toate unchiurile la un model, o masina pe post de model. Am pus-o sa stea in diverse pozitii, cu rotile pe stanga, pe dreapta, cu o usa deschisa, cu ambele deschise, poze de interior, portbagajul deschis, luneta curbata invers, detalii cromate, faruri, semnalizatoare, etc. Cred ca un alt model mai cuminte nu am putut avea :D.

Sedinta foto

Acum putine informatii despre masina:

Interior

Interior generos, cu spatiu suficient si pe bancheta din spate o persoana inalta (Florin) a stat comod si nu s-a lovit cu genunchii de scaunul soferului (as fi simtit eu asta). O multime de butoane, dupa cum am mai spus, tapiterie din piele si textil, bine combinat, in asa fel incat arata extrem de placut si nu deranjeaza de loc. Scaune fata incalzite in 3 trepte (optiune) si cu reglaje multiple, inclusiv un reglaj suplimentar, partea superioara a spatarului putand fi reglata separat de reglajul lombar, astfel am ajuns sa pot sa-mi sprijin capul pe tetiera fara ca sa trebuiasca sa-l las pe spate si sa pierd din vizibilitate.

Din pacate spatiile de depozitare sunt reduse ca si numar, doar cele din usi pot fi utilizate cat de cat, iar testele mele cu sticla, doza de suc au fost un esec, nu am gasit de loc un suport pentru ele, astfel ca la un drum lung esti obligat sa consumi lichidele stationand sau cautand dupa ele. Pentru portmoneu spatiul din cotiera e suficient si chiar util :D.

Exterior

Ce poti sa ii reprosezi unei masini exceptionale? Nimic. Exteriorul este elegant, cu elemente cormate care scot in evidenta clasa superioara la ca C5-ul este incadrat. Stopurile sunt generoase, pe sistem LED (cred, da’ nu-s sigur), farurile au o forma specifica, semnalizatoarele frontale fiind in parte inferioara a barei de protectie fata, fiind o pozitie cam ciudata pentru semnalizatoare, majoritatea constructorilor auto mergand pe semnalizatoare incorporate in blocurile optice principale.

Din lateral iti da impresia ca e masiva masina, cand de fapt doar portierele sunt mai mari, avand o inaltime putin peste medie. Masina nu are bandouri, chiar, cum ar arata o masina din zona premium cu bandouri din cauciuc? Nu ma apuc sa scriu de linia masinii, de unghiurile ce se intretaie sau nu, etc. C5-ul e frumos din orice unghi, nu cred sa fie careva care sa zica ca nu-i frumos, mai ales cand pe strada a intors priviri, mai ales la auzul motorului :D.

Ceva deosebit este luneta curbata invers, un fel de semnatura Citroen pentru clasele superioare.

Motorizare

Am avut in test-drive versiunea de 2.0 diesel cu 160 cai (pe care i-am simtit bine de tot :D). Motorul prinde binisor de pe la 2000-2200 ture, sub 2000 cam trebuie sa ai rabdare pana sa reactioneze. Nu am avut de ce si unde sa dau viteze mai mari de 70-80 km (desi am vrut sa mergem pe autostrada, nefiind atunci terminata/deschisa, am renuntat si am mers doar prin oras), dar as fi curios cum s-ar comporta la un drum lung, macar pana in Timisoara pe autostrada sa vedem cum ar merge.

Preturi

Pretul de baza incepe de la 22.591 EU cu TVA inclus. Pretul pentru o versiune echipata binisor este in jur de 30.000 EU. Versiunea din test a fost la 42.000 EU dar avea cam toate extrasurile posibile, mai putin full piele si trapa.

Pe final pot spune ca sunt extrem de incantat de Citroenul C5 iar socul mare al suspensiilor masinutei mele m-au adus cu picioarele pe pamant: imi voi permite asa o masina doar peste cativa ani buni, sa de as castiga la loto :D.

Toate pozele se gasesc aici.

Multumesc inca o data lui Adrian de la AutoArena, lui Florin, Ciprian si Gabriel pentru rabdarea de a-mi suporta unele directive date la sesiunea photo :D.

2 Comments

Ciprian Savischi

about 6 years ago

Masina merge foarte bine, reactioneaza bine in curbe si da senzatia de protectie.

Florin Ruşanu

about 6 years ago

Din ce ai scris tu reiese că nu are trapă. De fapt avea! :P Faină maşină, oricum!

Leave a Comment

Please be polite. We appreciate that.
Your email address will not be published and required fields are marked

Connect with Facebook


*